7 voordelen van een eigen webshop.

Webshops zijn booming! En dat is ook helemaal niet zo gek. Veel mensen vinden het ontzettend fijn om vanuit hun luie stoel de producten te bestellen die ze nodig hebben. Winkelen is nog nooit zo gemakkelijk geweest!

Er heeft een enorme switch plaatsgevonden van offline naar online het afgelopen jaar. Uiteraard kwam dit vooral door de Corona crisis. De winkelstraten zijn leeg en iedereen shopt online. Ik heb nog nooit zoveel bezorgbusjes door de straat zien rijden. Dit betekent natuurlijk dat webshops nu populairder zijn dan ooit! Maar wat zijn nou exact de voordelen van het hebben van een eigen webshop?

 

Webshops zijn populairder dan ooit

Het is al jaren aan het groeien en de populariteit neemt ontzettend toe. Het aantal online aankopen blijft stijgen en vooral 2020 heeft een piek gekend. Winkels moesten dicht, mensen werden voorzichtiger en deden vooral online hun aankopen. Uit onderzoek (april 2020) is zelfs gebleken dat de omzet van webshops met maar liefst 60% is gestegen.

 

De 7 voordelen van een eigen webshop: 

  1. Vrijheid

Een eigen webshop geeft je veel vrijheid en zorgt voor de nodige flexibiliteit.  Je bepaalt zelf wat je verkoopt, wat de prijs is en hoe je dit gaat verzenden. Wil je werken onder schooltijd of in de avonduren? Geen probleem. Je kunt je eigen werktijden bepalen.

  1. 24/7 open

Een webshop is 24/7 open. Klanten kunnen wanneer zij maar willen bij jou terecht om iets te bestellen. Een webshop kent namelijk geen openings- of sluitingstijden: de shop is 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend. Je bent dus niet gebonden aan openingstijden van een fysiek winkel.

  1. Een extra verkoopkanaal

Wanneer je al een fysieke winkel hebt dan zorgt een webshop voor een extra verkoopkanaal. En helemaal nu de winkels gesloten zijn is dat natuurlijk ontzettend fijn. Zo kun je de klanten ook online bereiken en je omzet verhogen. Je kunt je klanten via social media op de hoogte houden en verwijzen naar je webshop. Wil je ook in Google goed gevonden worden? Verdiep je dan eens in zoekmachineoptimalisatie.

  1. Geen hoge kosten.

Voor een webshop hoef je niet veel kosten te maken. Natuurlijk investeer je in een goede webshop en in de producten die je gaat verkopen. Maar je hoeft niet perse een pand te huren en personeel aan te nemen.  Je kunt de werkzaamheden gewoon vanuit huis doen eventueel.

  1. Aanpassingen eenvoudig doorvoeren

Wanneer je iets wil aanpassen aan een bepaald product of op je webshop dat is dit eenvoudig en snel geregeld. De webshops die SANMEDIA ontwikkeld worden worden zo ingericht dat aanpassingen eenvoudig zelf uitgevoerd kunnen worden of je laat dit door ons doen. Je hoeft dan alleen maar een mailtje te sturen met de wijziging en binnen één werkdag is het geregeld.

  1. Je bereikt veel meer mensen

Een webshop is niet gebonden aan een bepaalde stad of regio. Mensen uit het hele land en zelfs uit het buitenlang kunnen je producten bestellen. Door zoekmachine optimalisatie te gebruiken, komt je webshop hoog in de zoekresultaten te staan. Zo krijg je steeds meer bezoekers, die hopelijk nieuwe klanten worden.

  1. Snel online

De start van een webwinkel kan heel snel gaan. Of je nu beautyproducten, kleding of sieraden verkoopt, je kunt binnen no-time aan de slag. Het belangrijkste is dat je mooie foto’s hebt, enthousiaste teksten erbij hebt en nadat hij online is je webshop goed promoot op je social media kanalen. Daarnaast is het natuurlijk wel belangrijk dat de SEO goed is zodat je hoog scoort in Google.