Elke 2 jaar een website make-over, but why?

 

Met een website make-over bedoel ik echt het opfrissen van de voorkant van je website, niet het bouwen van een compleet nieuwe website. Het is geen optie om bij een website achterover te leunen. Je moet hem blijven onderhouden en actief blijven. En is je CMS aan de achterkant van je website helemaal op orde, dan komt er na een tijdje alweer het advies om aan de voorkant te werken aan een make-over!

Waarom een website make-over?

Ik hoor vaak dat ondernemers kiezen om een geen make-over van hun website te doen vanwege de bijbehorende kosten en moeite. Maar dat raad ik echt af! De digitale wereld gaat zo snel dat je website wel bij de tijd moet blijven.

Misschien dat onderstaande punten je net het zetje geven om even goed naar je eigen website te kijken en om wel op tijd je website een make-over te geven.

 

1. Trends veranderen elk jaar

2. Blijf je concurrentie voor

3. Straal je uit waar je bedrijf voor staat?

4. Actuele content zegt heel wat over je bedrijf.

5. Gebruiksvriendelijkheid

 

2. Blijf je concurrentie voor

Klanten hebben super snel door of jouw bedrijf een voorloper of een volger is. Ze zijn gewend op alles met elkaar te vergelijken in een paar muisklikken. Ze vormen achter hun beeldscherm een mening om wel of niet met jouw bedrijf in zee te gaan. Je wil daarom een sterke online status innemen.

3. Straal je uit waar je bedrijf voor staat?

Iedereen is anders en iedereen verandert. Past jouw huidige webdesign nog steeds bij wie je nu bent of bij wat je bedrijf wil uitstralen? Kijk regelmatig of je website goed uitstraalt waar je voor staat.  Wat in het echt veranderd moet online ook zichtbaar zijn.

4. Actuele content zegt heel wat over je bedrijf.

Wie schrijft die blijft, is een spreekwoord dat relevanter is dan ooit. Het schrijven is zeker de moeite waard: Google is er gek op en waardeert dit in de ranking, maar nog belangrijker: je klanten zien dat je bovenop de ontwikkelingen in je vak zit. Ik merk dat een make-over mijn klanten vaak aanmoedigt om de content beter bij te houden. Ze springen vaker zelf in de pen of halen er een copywriter bij die ze helpt!

5. Gebruiksvriendelijkheid

Klanten pakken tegenwoordig eerder hun smartphone dan de computer, de technische eisen van Google veranderen, webbrowsers die wijzigen, nieuwe informatie die je zelf meer onder de aandacht wil brengen, een makkelijker navigatiemenu, kortom:  Je website moderniseren en de gebruiksvriendelijkheid verbeteren is waarschijnlijk de beste reden om een make-over door te voeren.

 

En terwijl SANMEDIA in de achtergrond je make-over verzorgt, gaat jouw online business gewoon door.

Met een goed onderhouden CMS, is een make-over slechts een redesign van de voorzijde van je website. Natuurlijk kijk ik daarbij kritisch naar de huidige structuur maar dat is relatief makkelijk bij te stellen via het CMS. Achter de schermen wordt de nieuwe voorzijde opgezet, terwijl de huidige website gewoon doorloopt. Zijn de aanpassingen eenmaal goed getest, dan wordt de website overgezet op de nieuwe versie.

×