Hier zijn vier belangrijke redenen waarom je salonwebsite in deze tijd van social marketing zo belangrijk is voor je salon.

Zorg dat je goed vindbaar bent

 

Je bent nieuw in de stad en wilt op zoek naar een nieuwe kapper of schoonheidssalon. Waar ga je zoeken? Google natuurlijk. Het heeft verreweg de beste zoekmogelijkheden. Typ ‘schoonheidssalon’ in en voilà, je krijgt alle resultaten te zien in de buurt.

De zoekfunctie van Facebook/Instagram is in vergelijking erg slecht. Social media-pagina’s beginnen op Google-zoekopdrachten te verschijnen, maar het is niet zo duidelijk als een goede website.

Mijn punt: als je nieuwe klanten wilt aantrekken, dan is een salonwebsite een must.

Alles in eigen handen

Facebook en Instagramen werken volledig volgens hun eigen regels. Het bekende (en vervelende) algroritme. Het kan en zal deze regels in een oogwenk veranderen. Je hebt geen zeggenschap en geen controle.

In tegenstelling met social media is je salon website helemaal van jou en ben je vrij om ermee te doen wat jij wilt en wanneer je dat wilt.

Wees anders dan de rest

Facebook/Instagram staat een zeer beperkte mate van aanpassing van je pagina toe. Daarom lijken alle pagina’s erg op elkaar. Je kunt de grootte of vorm van je profielfoto’s en de opmaak van je pagina’s niet wijzigen – deze is vooraf ingesteld. Je moet het er gewoon maar mee doen.

In tegenstelling tot het ontwerp van jouw prachtige salonwebsite, daar heb je alles helemaal in eigen hand. Jij bepaalt hoe jouw salon zich onderscheidt van de massa.

Salon Business

Natuurlijk wil je een Facebook/Instagram Bedrijfspagina voor je salon. Ik suggereer geen moment dat je social media moet verlaten, het is namelijk erg belangrijk voor je salom. Maar de eerste indruk en de basis van je bedrijf is belangrijk. Als je er professioneel en geloofwaardig wilt uitzien, moet je investeren in je salonwebsite.

Dus geniet ervan om sociaal te zijn – het heeft zeker een grote plek in je marketing, maar geef ook wat TLC aan je salonwebsite.

×